Press "Enter" to skip to content

Webinar WINET „Concursuri de vinuri, degustările și recenziile ca instrumente de marketing”

Evenimentul online, organizat de Proiectul transfrontalier WINET, finanțat de UE, a avut ca obiectiv principal să descopere modul în care competițiile, degustările și recenziile s-au dovedit a fi instrumente de marketing eficiente în industria vinului.

Directorul general al Agenției Invest Moldova, Stelian Manic, a vorbit despre importanța acestui proiect în promovarea cooperării și comerțului dintre Moldova, România și Bulgaria.

„Pentru mine, acest proiect transfrontalier care reunește industria vinului din Moldova, România și Bulgaria are o importanță deosebită, deoarece crește cooperarea și comerțul între aceste 3 țări prin utilizarea instrumentelor digitale. Ultimii ani, și în special în urma impactului pandemiei, au demonstrat că a fi activ și eficient online este de o importanță crucială pentru orice industrie. „

Vali Tătar, Vicepreședintele Federației Naționale a Degustătorilor Autorizați din România, a vorbit la webinar despre ceea ce face cu adevărat diferența și rămâne în memoria consumatorului de vin.

„După părerea mea, atunci când vorbim despre instrumente de marketing precum competiții, degustări și recenzii, trebuie să ne concentrăm întotdeauna pe clienți. Când clienții descoperă un vin nou, sunt trei lucruri pe care le verifică: dacă vinul are recenzii bune, dacă vinul are premii și dacă vinul corespunde raportului preț – calitate. Aceste trei lucruri sunt foarte importante, dar ceea ce face cu adevărat diferența și rămâne în memoria consumatorului este experiența pe care o are cu acel vin. „

Maurizio Ferreri, Președintele Școlii Europene de Sommelier din Bulgaria, ne-a vorbit despre specificul competițiilor de vin din Bulgaria și despre modul în care aceste competiții schimbă percepția producătorilor și consumatorilor de vin.

„Concursurile sunt nespus de importante, pentru că sunt o modalitate de promovare eficientă a vinurilor; sunt o platformă perfectă pentru a aduce în atenția publicului noile colecții de vinuri. Participarea la astfel de concursuri este de importanță crucială pentru producătorii de vin, deoarece este un pas important înainte, de la mentalitatea vinurilor produse în masă – la producerea de vinuri de calitate. ”

Mihai Druță, Președintele Asociației Sommelierilor din Moldova, a descris importanța competițiilor ca instrument de promovare și creștere a vânzărilor.

„Dacă producătorii de vin folosesc din plin instrumentele de promovare oferite de concursurile internaționale, participarea la acestea va crește vânzările. De regulă, atunci când consumatorii văd premiile și medaliile, vor să încerce vinurile degustate și apreciate de experții în vin. Mai mult decât atât, în astfel de ocazii sunt organizate diferite evenimente promoționale, iar producătorii au ocazia extraordinară de a organiza un eveniment de degustare de vinuri sau de a-și promova produsele în fața unui juriu format din somelieri și importatori de vin internaționali.”

Ion Luca, Vinificator și Jurat al Concursurilor Internaționale, a povestit publicului despre procesul de înscriere la concursurile de vin și impactul acestora asupra producătorilor de vin.

„Fiecare cramă este eligibilă să depună și să-și înregistreze vinurile la concursuri. De remarcat este faptul că vinăriile nu sunt invitate să participe la concurs, ci trebuie să își depună candidaturile, iar vinurile lor vor fi evaluate alături de vinurile altor producători de către o comunitate de experți. Ca vinificator știu cât de stricte și serioase sunt degustările la un concurs de vinuri, dar eu, totuși, îmi trimit vinurile în fiecare an la câteva astfel de concursuri pentru a mă testa. Un concurs internațional este un test pentru ceea ce facem și asta îmi dă încredere să-mi continui munca, încredere în vinurile pe care le aduc pe piață și nu există o modalitate mai bună de a înțelege dacă vinurile pe care le produci îndeplinesc cerințele actuale ale pieței.”

Webinarul a fost organizat în cadrul proiectului transfrontalier WINET, care are drept scop sporirea cooperării și comerțului între țările participante din Bazinul Mării Negre, Moldova, Romînia și Bulgaria.

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mission News Theme by Compete Themes.