Press "Enter" to skip to content

Tips&tricks: de ce sa apelezi la un OIREP?

Cauti o solutie eficienta, prin care sa te ocupi de gestionarea deseurilor pe care compania pe care o reprezinti le produce?

Descopera ce este un OIREP si cum te poate ajuta o astfel de entitate sa respecti legislatia in vigoare: in acest fel, eviti sanctiunile costisitoare si castigi mai mult timp in care sa te ocupi de chestiunile administrative legate de firma in cadrul careia activezi!

Ce este un OIREP?

Cunoscute initial drept OTR-uri, OIREP-urile sunt companii specializate, care se ocupa de gasirea celor mai buni colectori de deseuri de pe piata si care, in acelasi timp, lucreaza si pe partea de rapoartare. Este vorba despre parteneri de incredere, la care poti apela atunci cand nu dispui de personal calificat in acest sens si vrei sa respecti intru totul legislatia in vigoare.

Avand in vedere ca autoritatile sunt foarte atente la modul in care sunt gestionate deseurile in prezent, este important sa te documentezi despre regulile pe care trebuie sa le respecti. Mediul inconjurator trebuie protejat in permanenta, iar acest lucru nu se poate intampla decat daca marile companii sunt atente la felul in care manageriaza deseurile.

Raportare

Printre serviciile de care poti beneficia atunci cand apelezi la un OIREP se numara partea de raportare de mediu. Mai exact, specialistii se ocupa de intocmirea informarilor care sunt solicitate de catre Agentia Nationala de Mediu. Rapoartele de mediu trebuie sa contina date exacte despre deseuri, in functie de categoria din care acestea fac parte: plastice, cartoane sau sticla.

Expertii din cadrul OIREP-urilor sunt mereu la curent cu termenele limita pe care trebuie sa le depuna la ANM, dar si cu tipurile de rapoarte pe care trebuie sa le trimita autoritatilor.

Cum sa inchei o colaborare cu o firma de specialitate?

Atunci cand vrei sa colaborezi cu un OIREP, este important sa incheiati de comun acord un contract, care sa contina detalii importante: datele de contact ale ambelor parti, cantitatea de deseuri de care expertii trebuie sa se ocupe, precum si tarifele pe care trebuie sa le achiti. Mai mult, este important sa mergi impreuna cu partenerul tau la notar, acolo unde sa incheiati o procura: cu ajutorul acesteia, specialistii vor avea dreptul sa depuna la Autoritatea Nationala de Mediu rapoartele pe care le intocmesc.

Monitorizeaza activitatea OIREP-ului

Daca la un moment dat, inspectorii de mediu realizeaza controale amanuntite si descopera nereguli in cea ce priveste gestionarea deseurilor, firma pe care o reprezinti va fi cea sanctionata. De aceea, este important sa iti aloci timp pentru a verifica modul in care partenerii tai din cadrul OIREP-ului isi desfasoara activitatea: ofera-le acces la bilanturile companiei, pentru a-si putea extrage toate datele necesare!

Beneficiile colaborarii cu un OIREP

Nu in ultimul rand, este esential sa stii care sunt avantajele de care ai parte atunci cand lasi managerierea deseurilor in seama expertilor in domeniu. Printre cele mai importante se numara urmatoarele:

  • respecti legislatia in vigoare;
  • eviti sanctiunile costisitoare;
  • tii o evidenta clara a deseurilor produse/introduse pe piata;
  • obtii mai mult timp in care sa te ocupi de administrarea firmei;
  • colaborezi pe termen lung cu OIREP-ul;
  • tarifele scand atunci cand cantitatea de deseuri manageriate este mai mare.

Ecologic3rambalaje.roiti pune la dispozitie servicii moderne si practice, la care poti apela atunci cand trebuie sa respecti legislatia in vigoare. Utilizeaza solutia moderna de raportare deseuri, dar si gestionare a deseurilor, in loc sa risti amenzi importante. In acest fel, vei proteja foarte bine si mediul inconjurator si vei pune o piatra la temelia unei vieti mult mai sanatoase!

Date de contact:

E-mail: office@ecologic3rambalaje.ro

contact@ecologic3rambalaje.ro

Telefon: 0239 680 500

Be First to Comment

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mission News Theme by Compete Themes.