Press "Enter" to skip to content

Fisticul, un superaliment. Top 5 beneficii pe care le aduce organismului

Fisticul este folosit în prezent în arta culinară, mai ales în deserturi și înghetată, spre bucuria iubitorilor de dulciuri. Fisticul este un arbore de dimensiuni mici, nativ din Asia centrală, din ţări ca Siria, Iran, Turkmenistan, Kirgistan, Turcia, Grecia, Pakistan şi Afghanistan. Aceste semințe conțin grăsimi sănătoase și sunt o sursă bună de proteine, fibre și antioxidanți, precum și de nutrienți esențiali care pot ajuta la pierderile în greutate. Pe lângă un deliciu pentru papilele gustative, fisticul este de mare ajutor și pentru inimă.

Iată TOP 5 beneficii pe care fisticul le oferă organismului tău, în caz de mai aveai nevoie de motive pentru a-l introduce în dietă:

1. Conține mulți nutrienți

Fisticul este unul dintre cele mai bogate alimente în vitamina B6. Aceasta este importantă pentru mai multe funcții, inclusiv reglarea glicemiei și formarea hemoglobinei, o moleculă care transportă oxigen în celulele roșii din sânge. Fisticul este, de asemenea, bogat în potasiu, fosfor și mangan.

2. Conținut ridicat de antioxidanți

Antioxidanții sunt vitali pentru sănătatea noastră. Aceștia previn deteriorarea celulelor și joacă un rol-cheie în reducerea riscului de îmbolnăvire de cancer. Fisticul conține mai mulți antioxidanți decât alte nuci și semințe. În baza unui studiu cu durata de 4 săptămâni s-a demonstrat că participanții care au mâncat una-două porții de fistic pe zi au avut nivelul mai mare de luteină, zeaxantină și vitamin E în sânge, în comparație cu cei care nu au mâncat fistic. Iar acest lucru s-a dovedit esențial pentru sănătatea ochilor, luteina și zeaxantină fiind responsabile pentru protejarea ochilor de daune cauzate de lumina albastră și daunele apărute odată cu vârsta, precum și boli ale ochilor, printre care degenerescența maculară, o afectiune în care vederea centrală este afectată sau pierdută.

3. Cu puține calorii dar cu multe proteine

Toți știm că un consum de nuci este foarte benefic pentru organismul nostru, dar este și foarte caloric. Din fericire, fisticul e printre nucile cu cele mai puține calorii. De exemplu, 28 de grame de fistic conțin159 calorii, comparativ cu 185 de calorii la nuci și 193 calorii în cazul nucilor pecan. De asemenea, fisticul are cel mai mare conținut de aminoacizi esențiali, comparative cu alte nuci. Iar fisticul oferă o cantitate important și de L-arginina, un alt aminoacid important în procesul de digestie, care în organismul nostru se transformă într-un compus ce determină dilatarea vaselor de sânge, ajutând fluxul de sânge.

4. Reduce colesterolul  

Consumul regulat de fistic în dietă poate ajuta la scăderea colesterolului rău (LDL) şi la creşterea nivelul de colesterol bun (HDL) în sânge, determinând reducerea riscul de accident vascular cerebral.
Specialiştii sustin că 100 gr de fistic consumate zilnic, timp de o lună, scad colesterolul total si trigliceridele cu până la 30%! Atenție! Păstrează un consum moderat și nu le combina cu alune sau migdale, pentru a nu te trezi cu mai multe kilograme în plus.

5. Hidratează pielea Uleiul de fistic este bogat în vitamina E, deci ajută la protejarea pielii ferind-o de de uscare. Cu o aromă specială, foarte puternică, el este deseori utilizat și ca ulei de bază în medicamentele tradiţionale, în terapia de masaj, aromoterapie, precum și în produsele farmaceutice. Uleiul de fistic este folosit la masajul pielii pentru că redă suplețea dermei, catifelează, intră uşor in piele și oferind elasticitate tenului.

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mission News Theme by Compete Themes.