Press "Enter" to skip to content

Cum să dorm mai bine? – Melatonină pentru un somn odihnitor

Melatonina devine din ce în ce mai populară în rândul populației care se confruntă cu probleme de somn. Înainte de a apela la acest supliment pentru a putea dormi mai bine, trebuie însă să înțelegem exact cum funcționează.

Corpul nostru produce în mod natural melatonina. Aceasta nu ne face să adormim, însă pe măsură ce nivelul nostru de melatonină crește seara, ne pune într-o stare de liniște care ne pregătește de somn.

Deși organismul nostru produce destulă melatonină pentru a putea dormi, putem opta și pentru suplimente de melatonină în cazul în care ne confruntăm cu insomnie, jet lag sau pur și simplu vrem să putem adormi mai devreme pentru a ne trezi mai devreme.

Pentru a putea beneficia din plin de efectul melatoninei care induc somnul, încercați următoarele:

Încercați să colaborați cu melatonina, în loc să acționați împotriva ei

Nivelul de melatonină crește cu aproximativ două ore înainte de culcare, așadar, încercați să creați condiții optime pentru ca aceasta să-și poată face efectul. Reduceți lumina și nu utilizați calculatorul, tableta, telefonul sau alte dispozitive care emit lumină albastră, deoarece acestea pot neutraliza efectele melatoninei.

Luați în considerare melatonina pentru a trata insomnia ocazională

Chiar și persoanele care, de regulă, nu au probleme cu somnul se pot confrunta din când în când cu insomnii, fie vorba de faptul că adorm greu sau se trezesc prea ușor. Un supliment cu melatonină poate fi de ajutor dacă acest lucru se întâmplă mai mult de o noapte sau două și le poate fi de folos și celor care suferă de sindromul fazei de somn întârziat.

Utilizați suplimentele de somn cu melatonină înțelept și în siguranță

Pentru a ameliora simptomele jet lag-ului, puteți începe să luați o doză mică de melatonină cu câteva zile înainte de a călători, cu două ore înainte de ora de culcare pe care o veți avea la destinație. Vă puteți ajusta programul de somn și în așa fel încât să vă întârziați culcarea, pur și simplu prin a nu vă pune la somn imediat după ce ajungeți.

Trebuie să știți când e timpul să vă opriți

Dacă melatonina nu vă ajută cu somnul după o săptămână sau două și problemele de somn nu dispar, întrerupeți administrarea ei și cereți sfatul medicului. Dacă vi se pare că vă ajută să dormiți, puteți să luați melatonina în fiecare seară, timp de aproximativ una sau două luni, după care e recomandat să vă opriți și să vedeți cum dormiți fără ea. De asemenea, încercați să vă relaxați înainte de culcare, să reduceți lumina ți să fiți într-o cameră mai răcoroasă și întunecată.

Nu luați melatonină pentru somn dacă …

Nu luați melatonină dacă sunteți însărcinată, alăptați, aveți vreo boală autoimună, tulburări convulsive ori depresie. Consultați-vă medicul dacă aveți diabet sau hipertensiune arterială, deoarece melatonina poate crește nivelul de zahăr din sânge și tensiunea arterială la unele persoane care iau medicamente pentru hipertensiune.

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *