Press "Enter" to skip to content

Costurile pe termen lung ale unui website

Daca la inceput costurile ar presupune doar creare initiala a website-ului, atunci o mare parte din antreprenori ar avea o viata mult mai usoara. Insa, realitatea este alta. Un website care aduce si castiguri afacerii, presupune mereu costuri si pe termen lung, insa acestea nu sunt insuportabile financiar, de multe ori fiind chiar nesemnificative atunci cand colaboram cu o firma ce presteaza servicii web design de durata. O sa structurez in 4 mari categorii de costuri pe care orice antreprenor trebuie sa le aiba in vedere in momentul in care isi muta afacerea si in online.

-Domeniul, reprezinta o cheltuiala fixa, anuala. In functie de alegerea pe care o faceti, pentru ca domeniile .ro se platesc pe viata, fara cheltuieli ulterioare, in schimb domeniile cu extensiile .com, .net, .org sau .info ( plus altele ) implica si costuri anuale. Din fericire, domeniile nu reprezinta costuri foarte mari, pornind undeva de la 9 euro / an.

-Gazduirea web ( sau hostingul ), poate reprezenta in schimb o adevarata cheltuiala pentru dvs. Daca dispuneti de un website sau magazin online popular, care este frecvent vizitat si dispuneti de o audienta mai mare, ceea ce inseamna un consum crescut de resurse. Acest lucru nu este o regula, pentru ca si cu o audienta mai mica site-ul dvs. Poate produce un consum mare de resurse, daca nu a fost realizat si implementat corect de agentia de web design cu care ati colaborat. Astfel, cheltuielile cu gazduirea, putem spune ca sunt direct proportionale cu numarul de utilizatori pe care ii aveti pe website, iar preturile pornesc chiar de la 1 euro/luna ( asta in cazul site-urilor cu audienta mica), dar pot ajunge si pana la 50 euro/luna in cazul magazinelor online cu audienta sporita.

-Mentenanta, un aspect foarte important in durata de viata a unui website. De cele mai multe ori, o agentie web design care s-a ocupat de realizarea site-ului se ocupa in continuare si de mentenanta, insa nu e o regula. Costurile pentru mentenanta variaza in functie de complexitatea site-ului si eventualele pretentii ale managerilor, uneori sumele pot sa ajunga si la cateva sute de euro lunar.

-Promovarea. Poate cea mai importanta veriga, intrucat daca gazduirea, domeniul sau mentenanta vor asigura doar conditiile proprice pentru vanzari, va fi nevoie si de o promovare frecventa a site-ului. Aici putem amintii de promovare seo, de campanii ppc si ssm. Cu cat alocati mai multi bani promovarii, cu atat rezultatele vor fi mai bune!

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mission News Theme by Compete Themes.