Press "Enter" to skip to content

Ce este SEO, de fapt, si de cate tipuri poate fi ca activitate in sine?

Deseori confundat, la scara larga, din considerente terminologice – sau, mai corect spus, fonetice – cu notiunea de CEO (Chief Executive Officer), SEO devine o sintagma tot mai des intalnita pe buzele oamenilor de afaceri ori, cel putin, ale specialistilor in marketing online.

De ce este aceasta legata, insa, de domeniul e-marketingului si al afacerilor cu adresabilitate pe Internet, precum si ce tipuri de activitate presupune conceputul, poti afla in continuare!

1. Ce este SEO, de fapt?

Search Engine Optimization, adica optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare, esteo tehnica de marketing online care, spre deosebire de anunturile si reclamele platite, ofera rezultate pe termen lung prin cresterea vizibilitatii organice a brandului. Cu alte cuvinte, prin aceasta tehnica, brand awareness-ul se cumuleaza prin afisarea repetata a website-ului aferent business-ului in urma cautarilor efectuate de internauti (potentiali clienti), pe anumite criterii de interese stabilite arbitrar.

Spre exemplu, in urma unei cautari efectuate pe Google introducand expresia pantofi de dama, persoana interesata de achizitionarea unui astfel de produs va ajunge mai usor pe site-ul tau. Cum? „Influentat” de SEO, motorul de cautare va returna printre primele sale rezultate magazinul tau online. Acest lucru se va finaliza, de cele mai multe ori, cu un click catre pagina respectiva si, mai departe, in functie de calitatea ofertei afisate si a modului in care aceasta este prezentata, vizita respectiva se va incheia, destul de probabil, cu o tranzactie.

Asadar, sporirea traficului organic si, implicit, a ratei de conversie (cresterea incasarilor) sunt obiectivele tehnicii de marketing online numite Search Engine Optimization.

2. De cate tipuri poate fi SEO, ca activitate in sine?

„Influentarea” motoarelor de cautare si, ceea ce in marketing se numeste persuadarea publicului tinta, se realizeaza prin doua activitati principale, respectiv:

  • Optimizarea interna / On-page optimization

Acest aspect presupune optimizarea paginilor site-ului dupa anumite cuvinte si expresii cheie, in functie de oferta fiecarei pagini in parte din cadrul meniului site-ului (care poate fi un magazin online organizat pe categorii bine delimitate, dar si un website de prezentare servicii).

Optimizarea on-page vizeaza, in esenta, imbunatatirea experientei utilizatorului (UX) pe site si se refera atat la un design optim, cat si la un continut bogat si relevant pentru vizitator. Continutul, in acest domeniu, este in special de tip scris, dar are in vedere si partea vizuala.

In acest sens, amintim: scrierea cu atentie a meta titlurilor si meta descrierilor, a textelor promotionale, eliminarea erorilor, imbunatatirea vitezei de incarcare, prelucrarea imaginilor, optimizarea structurii de adrese URL si de legaturi interne etc.

  • Optimizarea externa / Off-page optimization

Aici, ne referim la crearea unei retele de backlink-uri si asocierea cu site-uri puternice, astfel incat site-ul tau „sa creasca” in ochii lui Google ca fiind legat de un brand vehiculat si bine cotat. Astfel, prin optimizarea off-page, specialistii SEO vor realiza articole promotionale/informative si le vor disemina in „spatiul public” al Internetului.

Criterii importante de departajare off-page: numarul si calitatea legaturilor catre site, contextul in care apar mentiunile, credibilitatea si autoritatea surselor, numarul de interactiuni social media si calitatea recenziilor, volumul global si local de cautari pentru cuvintele cheie targetate etc.

Pentru mai multe informatii si detalii despre SEO, acceseaza site-ul www.iagency.ro!

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *