Press "Enter" to skip to content

9 remedii naturale pentru durerea de stomac

Fiecare dintre noi a cunoscut până acum neplăcerile durerilor de stomac și cu siguranță vor mai fi ocazii în care ne vom confrunta cu ele după o masă copioasă sau prea condimentată. Cu excepția cazurilor când sursa simptomelor o reprezintă afecțiuni precum ulcerul, gastrita, calculii biliari și altele, durerile de stomac sunt, de obicei, inofensive, putând fi ameliorate folosind remedii naturale care se găsesc în propria bucătărie.  

 

Ți-am pregătit o listă de nouă lucruri pe care le poți face când suferi de o durere de stomac:  

 

  • Bea apă

Dacă nu obișnuiești să bei suficientă apă, e posibil ca deshidratarea să îngreuneze procesul de digestie, provocând o dispepsie care se manifestă prin dureri în partea superioară a abdomenului și prin balonări.  

 

 

  • Bea ceai de ghimbir

 

Ghimbirul are efecte excelente în combaterea indigestiei, a flatulenței și a balonării datorită substanțelor chimice din compoziție care cresc motilitatea intestinală și neutralizează excesul de acid gastric. Se găsește sub formă de rădăcină și poate fi consumat atât în ceai, cât și crud, adăugat în mâncare.  

 

  • Bea ceai de busuioc  

Ceaiul de busuioc este unul dintre cele mai populare și eficiente leacuri pentru indigestie, datorită uleiurilor volatile din compoziția plantei. Calitățile terapeutice ale busuiocului sunt recunoscute de mii de ani, fiind folosit atât pentru calmarea durerilor de stomac, cât și pentru ameliorarea simptomelor de răceală sau a durerilor de cap. Frunzele se pot consuma proaspete, dar și sub formă de infuzie.  

 

  • Bea ceai de mentă  

Menta este un remediu eficient pentru durerile de stomac, folosit din cele mai vechi timpuri. Conține uleiuri volatile care îmbunătățesc procesul digestiei, reduc spasmele și balonarea și încetinește frecvența scaunelor diareice. Menta poate fi consumată atât proaspătă, cât și sub formă de pulbere, ulei, tinctură sau infuzie. Precauția este totuși recomandată, deoarece excesul poate avea efecte negative.  

 

 

  • Bea ceai de coada șoricelului  

 

Florile de coada șoricelului sunt bogate în uleiuri volatile, acid valerianic și alte substanțe care reduc aciditatea stomacului și vindecă constipația. Florile pot fi consumate sub formă de infuzie, iar în salate poți adăuga frunze proaspete de coada șoricelului pentru a ameliora simptomele indigestiei.  

 

 

  • Bea suc de lămâie cu bicarbonat de sodiu

 

Sucul de lămâie amestecat cu bicarbonat de sodiu îmbunătățește digestia și motilitatea intestinală și reduce balonarea. Se consumă astfel: într-o jumătate de pahar cu apă se amestecă o jumătate de linguriță de bicarbonat de sodiu cu câteva picături de zeamă de lămâie, și se bea imediat.  

 

  • Mănâncă miere cu scorțișoară

Amestecul format dintr-o linguriță cu miere și una cu scorțișoară face minuni pentru digestie.   Substanțele din scorțișoară reglează activitatea gastrică, reduc balonarea, flatulența și ajută la neutralizarea acidității din stomac, iar calitățile de antiseptic puternic ale mierii sunt benefice în cazul enterocolitei.  

 

 

  • Mestecă semințe de chimen

 

Chimenul (chimionul) este un condiment folosit de sute de ani pentru ameliorarea tulburărilor gastro-intestinale. Ingredientele sale active stimulează enzimele pancreatice care ajută digestia, reducând balonarea și aciditatea stomacului. Mestecă după o masă grea o jumătate de linguriță de semințe de chimen și vei evita indigestia.  

 

 

  • Consumă smochine uscate  

 

Smochinele sunt bogate în minerale, potasiu, calciu, fier și fibre, acestea din urmă acționând că un laxativ. Câteva smochine uscate sau proaspete îmbunătățesc procesul de digestie și cresc motilitatea intestinală, prevenind constipația.

     

De obicei, simptomele durerilor de stomac sau ale indigestiei dispar după câteva ore, însă dacă apare pericolul deshidratării din cauza diareei sau s vărsăturilor vizita la medic devine imperios necesară. Poți preveni dispepsia având grijă să mănânci încet, să nu te lași copleșit de stres, să eviți alimentele grele, prea sărate, prea condimentate sau prea iuți, să eviți alcoolul în exces sau fumatul și să ai grijă să nu te întinzi în poziție orizontală imediat după masă, pentru a nu permite lichidului gastric să urce spre esofag.

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Servicii SEO oferite de către profesioniștii de la serviciiseo.biz